Kto się pod Ciebie podszywa?

Zjawisko nieuczciwej konkurencji jest niestety nieuniknione w gospodarce wolnorynkowej. Przyjmuje ono bardzo różne formy – od podsłuchiwania i nielegalnego zdobywania poufnych danych, do podszywania się pod znane marki, w celu osiągniecia własnych korzyści. Zwłaszcza z tym ostatnim problemem muszą się dziś często zmagać przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces. Jak jednak walczyć z podobnymi praktykami?

Najlepszym rozwiązaniem jest z reguły zlecenie wywiadu gospodarczego. Agencje wywiadu są w stanie sprawdzić wiele obszarów działalności wskazanego przedsiębiorstwa lub zbadać rynek w poszukiwaniu osób, które bezprawnie korzystają z Twojego logo, nazwy czy Twoich patentów. Może się zdarzyć, że mniejsza marka zarabia na produktach, które do złudzenia przypominają te produkowane przez Twoją firmę. Jakość takiego towaru czy usługi będzie najprawdopodobniej znacznie gorsza, a to wpłynie nie tylko na pogorszenie sprzedaży, ale również opinii na temat Twojej marki. Wywiad pomoże ukrócić podobne działania.

Jednak samo znalezienie firm, które podszywają się pod lepiej prosperujące marki to nie wszystko. Aby zatrzymać nieuczciwy proceder, trzeba sprawę zgłosić do sądu. Tu również przyda się pomoc wywiadowni handlowej. Agencja zajmie się bowiem zgromadzeniem dowodów świadczących przeciwko nieuczciwemu konkurentowi. To pozwoli Ci na łatwe wygranie sprawy i dochodzenie odszkodowania za pośrednictwem państwowych organów ścigania. Nieuczciwa konkurencja będzie bez szans.